BİLANÇO ESASINA GÖRE DEFTER TUTAN TÜM MÜKELLEFLERE,
1 OCAK 2025 TARİHİNDEN İTİBAREN E-DEFTER UYGULAMASINA GEÇME ZORUNLULUĞU GETİRİLDİ
ELEKTRONİK DEFTER GENEL TEBLİĞİ (SIRA NO: 1)’de aşağıdaki değişiklikler yapıldı.
1- Bilanço esasına göre defter tutmak zorunda olanlar ile ihtiyari olarak bilanço esasına göre defter tutmayı tercih eden mükellefler 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren e-Defter uygulamasına dahil olmak zorundadırlar.
2- Elektronik defter dosyaları ile berat dosyalarının oluşturulma, imzalanma ve e-defter uygulamasına yüklenmesi için öngörülen sürelere gelir vergisi mükellefleri hariç olmak üzere kurumlar vergisi mükellefleri ile diğer mükelleflere ilave olarak 4 günlük süre tanınmıştır.
3- Elektronik defter ve kayıtların oluşturulması, kaydedilmesi, imzalanması/onaylanması, iletilmesi ve saklanması ile bunlara ilişkin sistem ve yazılım gereksinimleri hususlarında ilgili kanun, tebliğ ve yayımlanan kılavuzlarda belirlenen usul ve esaslar ile Başkanlık veya Genel Müdürlükçe belirlenen hususlara aykırı davrandığı tespit edilen uyumlu yazılım firmalarına Vergi Usul Kanununun ilgili ceza hükümleri tatbik olunacaktır.